طراحی دکوراسیون داخلی

ساخت وبلاگ

چیدمان و قرار دادن وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه کوچک

شاید بزرگترین دغدغه در مورد دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه های کوچک ایرانی این باشد که چگونه همه وسایل مورد نیاز را در تعداد کمی کابینت جا دهیم. شما باید در استفاده از فضای محدود آشپزخانه خود مدیریت به خرج دهید. وسایلتان را روی پیشخوان آشپزخانه نچینید و بعد از استفاده از هر چیزی آن را سر جای خودش بگذارید. باید بدانید و به این نکته توجه داشته باشید که آشپزخانه‌های شلوغ  و نامرتب کوچک‌تر هم به نظر می‌رسند.

 

 

استفاده از کابیت‌ها
کابیت‌ها از اجزای اصلی هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند. چون منابع اصلی ذخیره وسایل هستند. وقتی شما از تمامی فضای داخلی کابینت‌ها برای چیدمان وسایلتان استفاده کردید، حتی گوشه‌های کابینت‌‌ها را که معمولا دور از دسترس و بلااستفاده می‌مانند با وسایل پر کرده و با این حال باز هم جا کم آوردید، به فضای خالی بالای کابینت‌ها فکر کنید. این مکان‌ها برای قرار دادن وسایلی در آشپزخانه که کمتر مورد نیازتان قرار می‌گیرند گزینه های مناسبی هستند. کنار کابینت‌ها هم مکان‌های مناسبی برای قرار دادن وسایلی مثل تخته‌های برش و سینی‌‌های بزرگ هستند که از آن‌ها به ندرت استفاده می‌شود.

بهره بردن از اجاق‌گاز در طراحی دکوراسیون داخلی  آشپزخانه کوچک

همه آشپزخانه‌ها صرف نظر از کوچک و بزرگ بودن، اجاق گاز را به عنوان وسیله‌ای ضروری در خود جای می دهند.شما می‌توانید علاوه بر پخت و پز از اجاق گازتان برای قرار دادن وسیله استفاده کنید. یکی از شعله‌های اجاق گاز چهار شعله‌تان می‌تواند برای گذاشتن وسایلی مثل کتری، قابلمه و یا حتی ظروف ادویه‌جات شما مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توانید وسایلی را که بیشتر مورد نیازتان هستند و بهتر است که در دسترس باشند بر روی دیوار بالای اجاق گاز (در صورت نبود هود) آویزان کنید. ملاقه‌ها، کفگیرها و یا ماهیتابه‌ها وسایل مناسبی جهت قرار گرفتن بر روی دیوار خالی بالای اجاق گاز هستند.

 

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی...
ما را در سایت طراحی دکوراسیون داخلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : م.ن tarahi97 بازدید : 130 تاريخ : 22 مهر 1401 ساعت: 10:2

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

به طور کلی کلمه ی "مدرن" یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفنه می‌شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک طراحی دکوراسیون داخلی مدرن شاهد آن هستیم.

 

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، یکی از ویژگی‌های مهم در دکوراسیون مدرن، استفاده از اشکال هندسی واضح مانند دایره‌ها و چهارگوش‌ها است. اشکال هندسی گوشه‌دار که نشان‌دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است، و اشکال منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می‌دهند. ترکیب این دو با هم تصویری واضح و شفاف از مفهوم مدرنیته را رو بروی شما قرار می‌دهد. همچنین آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی در این نوع سبک دکور خانه جایگاه ویژه‌ای دارند.
سبک طراحی دکوراسیون داخلی امروزی

سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی دو نوع سبک متفاوت هستند که اغلب جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما این دو سبک متفاوت از یکدیگر هستند. تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. از طرفی سبک امروزی یا معاصر انعطاف‌پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد. برای مثال در سبک امروزی ممکن است شاهد خطوط خمیده در طراحی باشیم، در حالی که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد.

 

به علاوه در طراحی دکوراسیون داخلی امروزی راحتی و خودمانی بودن فضا بسیار اهمیت دارد. برخلاف سبک دکوراسیون مدرن که فضایی به مراتب رسمی‌تر را بوجود می‌آورد، فضای دکوراسیون امروزی (معاصر) احساس صمیمیت بیشتری را به بیننده انتقال می‌دهد. در اصل می‌توان گفت که ما در هر دوره‌ای که باشیم، سلیقه جمعی آن دوره از تاریخ، سبک دکوراسیون امروزی یا معاصر آن دوره را تعریف می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل مدرن در سعادت آباد تهران

طراحی دکوراسیون داخلی...
ما را در سایت طراحی دکوراسیون داخلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : م.ن tarahi97 بازدید : 104 تاريخ : 8 مهر 1401 ساعت: 9:0

 

    Architects: Aedas

    Location: Jakarta, Indonesia

    Project Director: Kevin Jose

    Project Design Director (Architecture): Steven Thor

    Project Design Director (Interior): Steven Shaw

    Interior Designer: Aedas Interiors

    Graphic and Signage Designer: Aedas

    Area: 50477.0 m2

    Project Year: 2017

    Manufacturers: Artemide, Interface, Steelcase, Sto, Teknion, Milliken

   

ستاد یونیلور در جاکارتا که طراحی معماری و دکوراسیون داخلی آن توسط ایداس انجام شده، در 21 ژوئن 2017 افتتاح شد. این مرکز در پارک دفاتر سبز BSD قرار دارد؛ اولین محله‌ی اداری سبز که طرح آن از ایداس بوده است. دفتر جدید یونیلور در اندونزی، تمامی کارمندان 4 دفتر مختلف این شرکت را زیر یک سقف آورده است. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ایداس در بردارنده‌ی اهداف جهانی شرکت، ارزش‌ها و میراث اروپایی آن در چهارچوب اندونزیایی است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

ساختمان جدید به نوعی طراحی شده تا از روحیه‌ی همکاری، ارتباط، تعامل و چابکی پشتیبانی کند. این ساختمان با ایده گرفتن از ساختار روستا‌های سنتی اندونزی، دارای یک میدان، جاده‌های اصلی و خیابان‌هایی برای ایجاد حس حضور در یک جامعه است. این طرح با تمرکز بر فعالیت‌های گروهی و انفرادی در مناطق تعیین شده، در عین ایجاد حس همکاری، حریم شخصی را هم حفظ می‌کند.

چهار طبقه‌ی بالایی را دفاتری تشکیل می‌‌دهد که دارای فضایی برای استراحت هستند؛ در حالی که طبقه‌ی همکف مختص به امکانات عمومی مشترک است. در اطراف بخش میانی پر نور که نقش فضایی بزرگ برای برگزاری مراسم و رویدادها را هم بازی می‌کند، امکانات عمومی از جمله مسجد، فضای ناهارخوری کارکنان، مرکز مراقبت روزانه، مرکز تناسب اندام، سالن زیبایی و سالن چند منظوره قرار دارد.

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

همه فضاهای عمومی با یکدیگر ارتباط دارند تا حس تعامل و قبول تنوع را ایجاد کنند. پارچه های باتیک اندونزیایی، چوب ساج بازیافت شده، مبلمان و تصاویر اندونزی که در سراسر دکوراسیون داخلی دفتر مرکزی استفاده می شود، حس مکانیت را ایجاد می کنند.

سیستم دیوارهای پرده‌ای ساختمان ، ورود نور خورشید را به حداکثر می‌رساند. نمای ساختمان با تیغه‌های لوور آلومینیومی خاکستری با عمق متفاوت پوشیده شده تا ایجاد سایه کرده و گرما را کاهش دهد. به منظور ارائه بهترین دسترسی به نور طبیعی و مناظر برای همه کارکنان، هیچ دفتر بسته‌ای وجود ندارد. اتاق‌های بسته‌ی جلسات در اطراف مرکز قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی

کنگره‌های موجود در نمای ساختمان مناطقی سبز در داخل و خارج ساختمان (دوست دار محیط زیست) ایجاد می‌کند. هر یک از چهار ضلع ساختمان با میدان‌های ایتالیایی (پیزا) به یکدیگر متصل می شوند که در نقاط تقسیم یافته‌ی ساختمان قرار دارد. همچنین فضاهایی با مناظر باز در خارج از ساختمان و پشت بام برای کارکنان و مهمانان وجود دارد تا از آن لذت ببرند.

این ساختمان، ستادی منحصر به فرد و اندونزیایی است که سه عنصر کلیدی از فرهنگ اندونزی را در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی خود جای داده: جامعه، تنوع و طبیعت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

نگاهی به معماری و دکوراسیون داخلی ستاد یونیلور در اندونزی

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی...
ما را در سایت طراحی دکوراسیون داخلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : م.ن tarahi97 بازدید : 82 تاريخ : جمعه 15 مهر 1401 ساعت: 16:50

لینک دوستان

خبرنامه